Μαθήματα διαχείρισης χρόνου για σύγχρονες μαμάδες: Ένας οδηγός για να συνυπάρξουν αρμονικά οι ρόλοι της μαμάς, της γυναίκας και της εργαζόμενης.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής για μία γυναίκα περιλαμβάνει αρκετές υποχρεώσεις και από πριν γίνει μητέρα. Πόσο μάλλον όταν αναλαμβάνει τον πιο όμορφο και σπουδαίο, αλλά συνάμα και των πιο δύσκολο ρόλο της ζωής της, αυτόν της μητρότητας. Εάν, λοιπόν προσπαθείτε να ισορροπήσετε τον
εαυτό σας ανάμεσα σε οικογένεια, σπίτι, εργασία και κοινωνική ζωή και τελικά σας φαίνεται δύσκολο και στο τέλος της ημέρας , νιώθετε εξαντλημένη και με νεύρα, τότε το άρθρο αυτό είναι για εσάς.

Τι είναι η διαχείριση χρόνου: Η διαχείριση χρόνου (Time management) είναι ένας όρος, που χρησιμοποιείται ευρύτατα σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας μας. Η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου απελευθερώνει τον άνθρωπο και του δίνει την δυνατότητα να ολοκληρώσει, στον απαιτούμενο χρόνο τις δραστηριότητες που έχει εκ’ των προτέρων προγραμματίσει, αλλά και να χειριστεί εποικοδομητικά τον ελεύθερο χρόνο του.

Το στρες και η διαχείριση του χρόνου είναι δυο έννοιες που επηρεάζουν η μία την άλλη, αυτό γιατί ένα άτομο όταν δεν μπορεί να διαχειριστεί σωστά χρόνο του βιώνει στρες, και όταν έχει στρες για κάποιον λόγο, δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί σωστά το χρόνο του. Στον αντίποδα η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου, συνδέεται με το αίσθημα ελέγχου και συγκρότησης του νου και των πράξεων μας.

Τα πιο συχνά συμπτώματα που εμφανίζονται από την αδυναμία διαχείρισης του χρόνου είναι :

Η ευερεθιστότητα, η κόπωση, η αδυναμία συγκέντρωσης, η δυσκολία στην μνήμη, δυσχέρεια στον ύπνο, πονοκέφαλοι κ.α. Στο αποκορύφωμα των συμπτωμάτων συναντάμε το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης ( Burn out) και την υπερκόπωση, στα οποία μια από τις βασικές αιτίες τους είναι η κακή
διαχείριση ανάμεσα στον εργασιακό, προσωπικό και ξεκούρασης χρόνο, μιας και για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν δώσαμε στον εαυτό μας την ευκαιρία να ξεκουραστεί. Έτσι πλέον δεν είναι σε θέση να είναι παραγωγικός και ικανός να φέρει εις πέρας την εργασία και τις υποχρεώσεις του.

Πάμε λοιπόν να δούμε μερικούς από τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μάθουμε πως να διαχειριζόμαστε τον πολύτιμο και σημαντικό χρόνο μας:

  • Βάζω στόχους, προτεραιότητες και τις ιεραρχώ σωστά.
  • Δεν χρειάζεται όλα να γίνουν μέσα σε μία ημέρα.
  • Μην υποτιμάτε ή υπερτιμάτε τον διαθέσιμο χρόνο σας. Καθώς αρκετοί θεωρούν πως έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, από αυτόν που πραγματικά έχουν και κάποιοι υποτιμούν το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει μια δραστηριότητα.
  • Μαθαίνω να λέω όχι όταν χρειάζεται.
  • Μην θυσιάζεται τον ύπνο σας.
  • Καθιερώστε μια ημέρα για την οικογένεια.
  • Χρησιμοποιήστε ένα ημερολόγιο για να καταγράφεται αυτά που έχετε να κάνετε.
  • Αποφύγετε την αναβλητικότητα.
  • Μην ξεχνάτε τον εαυτό σας και τις προσωπικές σας ανάγκες.
  • Μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια, όποτε νοιώθετε ότι το έχετε ανάγκη.
  • Η διαχείριση του χρόνου θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την ψυχική σας γαλήνη και ισορροπία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μάθω να αναγνωρίζω, πότε πρέπει να δώσω στον εαυτό μου ένα διάλλειμα και πότε είναι σε θέση να του ασκήσω μια δημιουργική πίεση, για κάτι που πρέπει να γίνει.

Για το τέλος σας κράτησα το πιο σημαντικό, κατά τη γνώμη μου, από όλα:

Μην έχετε υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό σας. Το τέλειο σπίτι, η τέλεια οικογένεια, η τέλεια εργασία και η τέλεια γυναίκα, απλά δεν υπάρχουν!

Γι’ αυτό δώστε στον εαυτό σας την δυνατότητα να σταματάει το κυνήγι της τελειότητας. Ώστε να μπορεί, να αναζητά και να απολαμβάνει τις στιγμές εκείνες, που γεμίζουν τη ζωή μας ευτυχία. Όπως είναι, ένα απόγευμα γεμάτο αγκαλιές, μια ημέρα χαλάρωσης στο σπίτι, ένα απόγευμα αυτοφροντίδας, ένα δείπνο με τον σύντροφο μας, ένας καφές με φίλους. Οι δουλειές και οι υποχρεώσεις θα υπάρχουν πάντα. Ο χρόνος μας δυστυχώς όχι! Κάντε τον να αξίζει!